Detta mörker...

I morgon går solen upp klockan 09.41 och den går ned klockan 13.26. När jag gick med min lunchlåda över stadens centrum klockan kvart över ett, så hade skymningen börjat lägga sig över gatorna. Man slutar aldrig fascineras över ljuset här i Västerbotten, trots att jag är uppvuxen med det.


Det är också svårt att motivera sig att rida när det är beckmörkt ute. Snön kom ju tidigt och lyste upp ridbanan något, men förkylningar och magsjuka har också hindrat.

Om tre dagar vänder det. Då kan jag åtminstone tänka att morgondagen blir ljusare än gårdagen. Och alla pass som jag biter ihop och genomför med Galishimo nu, de har jag igen till våren. Då har han bra kondition och är bra igångsatt för att orka vara med på kurser och ha roligt. Så alla de här mörka och kalla ridpassen är investeringar för framtiden. Det är så man får försöka tänka. Vi förbereder oss för våren nu!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet