Han kommer alltid att vara min

Idag så red jag lite sidoförflyttningar med Galishimo på ridbanan. Det var kallt men vackert. 

Jag hade längt på stigbyglarna och övade på att sitta bra när jag red honom, under tiden han struttade runt, och så övade vi på en övning som heter Sluta eller Haunches in, och det är skitsvårt. Men ge oss ett år eller så, så kan han det säkert utan problem. Det gäller bara för mig att komma ihåg att göra det regelbundet. Jag förstår i alla fall hur rörelsen ska kännas och känner på ett ungefär när han gör rätt. Sedan är det bara att repetera.


Sitsen kommer bättre och bättre också. Tyvärr råkade jag tappa en stigbygel och då blev det lite skrik och panik när stigbygeln plötsligt slog mot magen, men han överlevde även detta stora trauma och gick till slut att få stopp på. Han kommer alltid att vara min ängsliga lilla häst. Det är så roligt att rida honom nu!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet