Fortsatt lycka

Jag flexade ut från mitt kontorsjobb på lunchen och åkte till stallet. Galishimo var ivrig att ridas och han kunde inte alls skritta lugnt när vi gick ned mot fältet. Han taktade och skruvade på sig för att komma fram snabbare än snabbast. Han var taggad men lyckligtvis inte övertaggad. Precis som jag vill ha honom. Han var pigg och ivrig men inte alls särskilt svår att hantera. Jag travade runt med honom ganska länge tills jag kände att den värsta energin lagt sig, och sedan så red jag i galopp i stora cirklar över fältet, i decembersolen.

Fina, fina Galishimo. Tänk att allt blev så bra för oss. Och att det långsamt går bättre för oss, hela tiden.


Jag är lycklig nu. Jag hoppas livet får fortsätta vara så här bra. Självklart kommer ju alltid motgångar och livet är ju förändring men jag hoppas livet är snällt mot mig och jag får fortsätta njuta så här. Att jag får må bra. Att Galishimo får må bra. Att de jag bryr mig om mår bra. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet