Umeåresa till Hööks

Efter promenad, löpband och ridning i söndags så tuffade jag tappert vidare till Umeå för att shoppa på Hööks och äta middag med brorsan och hans familj. Jag har med andra ord slagit personligt rekord i att umgås med min familj. Jag har hälsat på mamma, pappa och brorsan inom loppet på fyra veckor. Hurra för mig, men jag vet inte om släkten är lika lyckliga. Förhoppningsvis vill de inget hellre än att jag ska äta upp deras mat och prata om min häst ett par vändor. Jag tror det är äkta glädje. Brorsan bjöd i alla fall på väl planerad mat med kyckling, grönsaker och ris eftersom jag gnällt över mina 67 jävla kilon och ville ha något nyttigt. Hela hans familj satt samlad vid bordet och det var kul att hinna uppdatera sig om vad som hände på allas fronter.

Förutom en väldigt full mage så rullade jag hem med diverse prylar från Hööks också.

Ridhandskar med reflextyg så jag ska synas bra!
 
 

 
Ett par rejäla vinterstövlar i syntet då mina vanliga ridstövlar nu har hål som man kan sticka tre fingrar igenom. Mamma blev ivrig över att jag äntligen skulle bli kvitt mina kippande, skitiga, söndriga ridstövlar som dessutom gav ifrån sig ett pipande ljud varje gång jag satte ned hälen, så i pur förtjusning så swishade hon över pengar till dessa stövlar. Tack mamma!
 

Ett kort grimskaft med säkerhetshake som jag ska sätta i min nyfixade transport!
 

 
Ett superfint vintertäcke som kommer att passa Galishimo perfekt! Ni ser ju hur fotomodellshästen har samma färg som Galishimo så jag kan visualisera hur fin han blir när han ränner runt i sitt vintertäcke, looking awesome!
 


Och ett hönät till transporten. Man kan säga att transporten nästan är ready to go! Jag har bara kvar att fixa ett punkterat sommardäck och provåka den för att se om den slamrar eller låter under bilfärd. Det gör jag nog till våren.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet