Jag kanske redan har allt?


Det är ju något magiskt med att ha en häst och lulla runt med honom i oändliga cirklar på en ridbana. Detta måste vara någon slags meditation. Men för att uppnå detta lyckliga tillstånd av meningslöst rantande så måste man slänga alla ambitioner med ridningen åt sidan och leva i nuet. Tur att jag har en häst som bokstavligt talat "slängt mig åt sidan" när jag försökt överföra min prestation på honom.

Efter lite prestigelöst rantande runt i cirklar med Galishimo så bryr man sig inte om... nä, man bryr sig inte om något. Spela roll liksom att man just blivit singel, för förmodligen 36:e gången. Man har fått frisk luft. Man har fått cirklar i sanden. Galishimo förvandlats från överpigg skitunge till utmattad ridskolehäst på 40 minuter och det är ganska trevligt att uppleva.

Behöver jag verkligen något annat i livet? 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet