Gnägg!


Det är vansinnigt skönt med Galishimo sådana här helger. I dag orkade jag inte dit förrän ganska sent på kvällen. Hela hjärtat blev varmt när han glatt gnäggade när han såg mig, och lämnade maten för att hälsa mig. Ridningen gick också jättebra. Vi var ensamma på ridbanan i skymningen och red på slutet av passet i mörkret och en ridlampa som kastade stora skuggor framför oss. Jag har inte vågat rida honom ensam i mörkret förut med honom men han börjar ju verkligen lugna ned sig. Han blev rädd när det smällde till i skogen och jag vet inte vad det kan ha varit, det var ju för mörkt för älgjakt, kan tyckas. En cyklist utan lampa racklade förbi ridbanan, men han stirrade mest och gjorde stora ögon. Det var verkligen inga problem att sitta kvar och hantera honom

Galishimo var verkligen en frisk fläkt och jag var betydligt gladare när jag åkte från stallet.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet