Frost och precision


Tidigt på söndagmorgon så var ridbanan fint sladdad och ett vackert glittrande frostlager låg ovanpå den. Det blev ett perfekt tillfälle för mig att träna på rakriktning och precision när jag red. Jag och Galishimo kan slinka än hit och dit när vi tränar, och dessutom så undviker jag ju ofta staket. Så nu har vi tränat på att följa fyrkantsspåret efter staketet och även försökt att göra symmetriska figurer i frosten som vi sedan försökt att följa. Utan att slinka hit och dit. Jag är ganska nöjd över slutresultatet. Galishimo är nog också ganska nöjd. Förutom vid ett tillfälle då han fick panik över staketet, slängde sig sidvärtes och skenade till andra sidan ridbanan med mig. I frosten kunde man se djupa spår efter ridstarten och sedan var det två meter mellan hovavtrycken när han galopperat i full fart. Jag höll i paniksnöret så jag klarade mig från att falla baklänges. Den här killen kan accelerera! Lite förvånat sneglade vi på varandra efter skenturen.
"Alltså hur hamnade vi här? Var inte vi på andra sidan alldeles nyss?" frågade jag Galishimo, och han verkade fråga mig detsamma... Sedan fortsatte vi och försökte båda låtsas som att inget hänt.


"Varför har du så långa öron?" Frågade Rödluvan till araben.
"Det är för att jag ska rymma alla mina rävar bakom dem." svarade araben.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet