En helt vanlig fikarast

"Men alltså du som har häst..." frågar en kollega.
"Ja?"
"Hur orkar man egentligen med sådant?" säger hon och jag hinner inte svara förrän hon börjar gestikulera med händerna och fortsätta:
"Det verkar vara så väldigt mycket JOBB med det?! Alla jag känner som har häst hinner ju inte med något annat i livet. Det ska skötas och skos och fixas varenda dag! Pengar kostar det också! Hur har ni tid att LEVA?!"

"Märkligt... Det är precis sådär jag känner inför föräldraskap." svarar jag kort.

Kollegan tittar förvånat på mig. Sedan bryter hon ut i ett gapskratt:

"Vad säger du?!" varefter hon plötsligt blir tyst en sekund. Hon får hastigt en tom stirrande introvert blick, innan hon utropar:

"Men det stämmer ju!!!"

Jag ler lite snett med ena mungipan och dricker lite mer te.


Kommentarer

  1. Så till 10000kr's-frågan...; hur SJUTTON överlevde min mamma både småbarn och fyra hästar i eget stall utan andra ryttare/medhjälpare på plats..?!! Det övergår mitt förstånd... Fördelen med häst är att man kan lämna dem i stallet och åka hem och bajsa ifred...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh!! Det ska jag säga nästa gång! Att ha häst är som att ha barn med skillnaden att man får bajsa ifred! Klockrent!!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet