Snart är det vår

Den här känslan när solen börjar tränga in i mitt enda fönster i ettan. Den är så underbar. De mörka månaderna är snart över och snart får man energi och kraft igen. Det blev ingen bra start på året då jag blev singel igen, vilket totalt pajade min födelsedag. Gud vad man fick ljuga om att man hade en "toppendag" innan jag var redo att släppa garden och säga till omgivningen att jag blivit singel igen. Sedan pajade bilen och därmed - som ett trolleri- även min budget, och efter detta blev jag sjuk.

Men nu är allt glömt. Nu lyser lägenheten i guld. Nu blir det bara bättre! 


Galishimo njuter också och var betydligt lugnare idag, efter gårdagens långbänk. Han ryggade dessutom exakt så många steg som jag bad honom om. Jag tänkte "sex" och så räknade jag och fick honom att sluta precis när han avslutade steg sex. Vi började även med rörelsen "öppna" på rakt spår och den kunde han hyfsat bra (för att vara han) så nu har jag på egen hand även börjat mecka med "sluta" helt på egen hand. "Sluta" betyder i korta ordalag att hästen ska röra sig snett enligt nedanstående bild.


Galishimo gissade som vanligt friskt på vad jag ville att han skulle göra, och han erbjöd mig en stor bredd av olika alternativ och tolkningar av mitt skänkelläge, men rätt vad det var så prickade han rätt något steg, och jag släppte då genast tyglarna och kliade honom en stund. Han är inte tokig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet