Mitt oändligt dåliga immunförsvar

Jag och mitt taskiga immunförsvar. Jag har ju varit dålig i fem dagar och tagit för givet att jag blir bättre och bättre. Men nädå. Nu tog immunförsvaret kaffepaus. Sedan började immunförsvaret jobba, lite förstrött sådär. Sedan så tänkte immunförsvarschefen att verksamheten säkert blir bättre om de anställer en coach som motiverar immunförsvaret och en controller som övervakar och strukturerar immunförsvarets arbete. Immunförsvaret bestämmer sig för att helt avblåsa alla arbetsinsatser i avvaktan på att rekryteringsprocessen blir klar. Och så beställde immunchefen ett excelprogram så de kan föra statistik på allt dom gör. Och alla utbildar sig givetvis i Excel. Och så behöver de en fackrepresentant som tittar på immuncellernas arbetsmiljö. Som också måste rekryteras. En immuncell saknar en legitim konsekvensanalys av att coachen och controllern startat en kärleksrelation. Och så måste immunförsvaret lägga in en extra arbetsplatsträff eftersom alla klagar på kaffet. De är också alla väldigt förfärade över vilken immuncell som tar lunch mycket senare än alla andra och aldrig ställer sin tallrik i diskmaskinen. Nu kastar dom tuggummin på varandra. Immuncoachen behöver en extrakonsult för att få immunförsvaret att jobba igen.

Det är det mitt immunförsvar håller på med. Virusen härjar fritt.

Det är min fulla övertygelse.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet