Galishimo har bråda dagar

Under tiden jag är småkrasslig så lever Galishimo det hårda livet. Igår red Sara ut med honom. Och inte nog med detta. Hon hade en lös schäfer på fyra år med sig. Den var lös! Den hade svans och tassar och rörde sig fullständigt ohämmat. Galishimo hade blivit väldigt konfunderad över detta men Sara hade tagit det med ro. Så länge alla kom hem samtidigt från ridturen så är jag bara glad över att han fått fundera lite!






Även idag gladdes jag på kontoret med en full dukumentär i bilder över Galishimos förehavanden. Jag började le som ett fån igen. Här sitter jag och jobbar, och där borta låter han glatt tjejerna pyssla med honom. Nu var det Tuva som lånat honom och tagit alla bilder. Nu förstår jag att han kan ha lite fuffens för sig, även på deras äventyr, men jag har lagt samma ribba där - kommer hela det ridande gänget hem samtidigt så är det bara bra för honom!






Och vet ni vem den bruna hästen på bilden är? Det är ju Galishimos kompis som han hade när han var tre och stod på ett annat ridhus. Men det har hänt lite sedan dess! Här är en bild från 2012...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet