Det var ju detta jag dagdrömde om


När jag köpte Galishimo så dagdrömde jag om just detta. Att rida ute och ha roligt tillsammans på en frisk och känslig häst. Idag for vi ut och red ensamma, och det kändes som en piece of cake. Det var lätt att sitta upp och han stod stilla utan att trampa runt. Han skyggade mindre än någonsin och gjorde i princip inga större sidokast. Bara några mindre sidokast som var enkla att följa med i. I galoppen var han stabil och supertrevlig. Förra året den här tiden kunde jag knappt rida honom, eftersom han var för het och osäker. Jag struntade i ridningen och gick på promenader hela vintern för att få honom att lugna ned sig och inte bryta ihop. Och nu är vi här! Rider som helt normalt folk på sina helt normala hästar. Vi galopperar i solskenet och njuter av den friska luften.


Mot slutet av vägen hem så blev det lite spännande när han träffade på  hästarna Monty, och Herodes med vagn, och plötsligt fick han en stark hemlängtan, men då satt jag av en stund och satt upp igen när det kändes bättre. Ingen stor grej med det! Det går ändå framåt för oss varje dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet