Den fanns i Olivgrönt!



För tio veckor sedan  köpte jag en sadel till Galishimo. Och blev lycklig. Och pank. Sedan dess har jag levt på väldigt mycket gröt och Pytt i Panna. I tio veckor!

Det har tagit sin lilla tid att betala tillbaka sadelkostnaden till sadelutprovaren med andra ord. Dock vill jag välsigna hennes själ för hon var förunderligt snäll och flexibel.
"Betala med det du kan, så snart du kan!" sade hon vänligt. Fantastiskt nog.

Så jag betalade. Och åt gröt. Och Pytt i panna.

Jag hade 47 kronor kvar på mitt konto nu när min lön kom.

Och redan för tre dagar sedan så kunde jag inte hålla mig, utan skickade en beställning på postförskott. Galishimo måste ju ha en ny och fin vinterdress! Det är ju självklart att han måste ha det! Döm mig inte! Den fanns ju i "olivgrönt" och allt!


(Och för er som undrar om mitt vansinne har några begränsningar: Nej. Jag köpte även den matchande, olivgröna grimman.)
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback