Tantskrället

*TUT TUT* VROOOOOOM!!!


 Enda gången Galishimo stod blixt stilla idag var under uppsittningen. Det var enda gången. Det tycker jag inte var särskilt juste gjort av honom. För hade han studsat lika ambitiöst som han gjorde resten av passet, under uppsittningen, så hade jag aldrig suttit upp. Men nä då. Han stod där med spetsade öron och tindrande blick och verkade säga något i stil med:
"Nu du, kravla dig upp tantskrälle för nu ska jag minsann visa vem som är spänstigast i stan!"

Så snart jag satt mig tillrätta i sadeln, så han började med lite jämfotahopp. Stuns är bra. Stuns och styrka. Med ivrigt spetsade öron gjorde han sin uppvärmningsgymnastik, med sina fyra ben som aldrig ville sluta springa. Enda undantaget från springandet var när jag sa "stopp" till honom, varav han ivrigt tvärstannade så jag höll på att falla framlänges.



Matte ville innerst inne dö. Jag antar att vi såg fruktansvärt coola ut idag. En liten stunsig, överambitiös ung liten arab med frustande näsborrar och trummande ben är väl vad alla drömmer om att rida. Om man inte har hunnit bli ett tantskrälle. Det hade ju sett jättefint ut på kort. Så länge man inte såg min tankebubbla om att detta troligen är de sista sekunderna i livet som min ryggmärg är helt intakt.

Men det går ju inte heller bli arg på någon som är så ambitiös. Jag kan inte ta det ifrån honom. Så länge han lyder allt jag ber honom om, så kan jag inte straffa honom för några kreativa och energiska utsvävningar. Det måste få vara roligt att vara på ridbanan. Även om han måste dras med tantskrället.


Kolla! Inga framfötter i marken! Look no hands! Vroooom!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback