För vild för att ridas


Jag har ju försummat Galishimo i två veckor, och nu är han för vild för att ridas.

Det var den domesticeringen

Jag har lagt ned tre år på det arabiska fullblodet att anpassas till en mänsklig social hierarki. Nu, efter två veckor, är han förvildad igen. Trots detta var vi båda på synnerligen goda humör. Galishimo är skönt grön i sin nya outfit, och han fick stolt visa hur vild han var när jag lät honom jogga ute på ängen. Han var mer i luften än på marken. Men faktiskt under ganska kontrollerade former. Inget skrik eller panik, bara lite överflöd av... häst, bara.



Ja, vad ska jag säga. Efter tre år så anpassar man sig till varandra. Det handlar om att ge och ta. Han är lite vild nu och då sätter jag mig inte upp. Det kommer säkert snö snart och då kan jag rida honom igen. Fram tills dess får jag väl motionera honom och pussa på honom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback