Titta, traktor!


Igår så försökte jag att visa upp Galishimo för en tjejkompis på stallet, nere på ridbanan. Detta gick väl sisådär med tanke på att någon slags traktor med jättesläp härjade på i maskinhallen bredvid ridbanan. Detta var ju förståss väldigt spännande. Galishimo hade många myror i huvudet som pillrade runt och retades med rävarna bakom öronen, och det gjorde ju att han tappade fokus. Hela tiden.

Tänk er en hästbäbis som på sitt hästspråk utropar
"TITTA TRAKTOR!" ungefär var femte sekund under ett ridpass på 30 minuter. Det är charmigt de första fem minutrarna men sedan så börjar man sucka och säga
"SKIT I TRAKTORJÄVELN."

Tur att jag inte har barn, alltså.

Men jag kände inte mig orolig och behövde inte avsluta ridpasset. Jag kände mig ganska trygg. Han gör inte så mycket annat än kikar, nu för tiden.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback