En dålig dag

Dagen har varit dålig. Jag har varit stressad över arbetet och lite bekymrad över andra icke-hästrelaterade-saker, och det påverkade ju hur motiverad jag var att rida. Lägg till att det blåste ordentligt. Lägg till att jag inte hann äta lunch.

Jag longerade Galishimo lite slött och ledde honom över lite bommar och små hinder. Detta tyckte han var roligt. Men jag kände mig lite omotiverad och lättirriterad, som jag blir när det är mycket annat som pockar på uppmärksamheten. Men Galishimo skötte sig fint, och prio ett är ju alltid att han ska få röra på sig. Prio ett är alltid att han ska få motion.

Några tjejer tittade på.

"Vill någon rida?" frågade jag varav en tjej nickade, och glatt satte sig upp. Sedan kunde jag lugnt och glatt stå och titta på när denna främmande tjej busade loss med Galishimo och lite bommar. Så underbart att se att vem som helst kan sätta sig upp på honom. Han kämpade på entusiastiskt, och de såg ut att ha roligt tillsammans. Han är inte så tokig, unghästen. Inte behöver man skämmas...


Men den där ben-tekniken som Galishimo har över hindrena, den lämnar kanske lite mer att önska... ;)






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback