Bitternöjd

Elin frågade mig i veckan om jag hade någon ny kärlek på gång.
"Nej"
svarade jag frankt och förklarade myndigt:
"Jag är för sur och introvert för att ha någon ny kärlek på gång."
Jag märkte att jag lät lite bitter och nöjd på samma gång.
Bitternöjd.
Det är mitt nya känsloläge sedan jag flyttade till Västerbotten.
Bitternöjd.
Lite sådär:
"HA! Jag är bitter och det finns inget du kan göra åt det! HA!"

Jag hade ungefär samma känsloläge när Saga 14 år, undrade varför jag inte uppdaterat min mobil.
 "Jomen lilla vän du förstår att efter man passerat 30 så är det inte alls kul att lära sig nya saker längre. Då klamrar man sig fast i det man redan kan, ser du. Jodå så är det." 
förklarade jag igen för henne och höll desperat fast min mobil.

Bitternöjt.



Hur som helst så dimper det ned lite grejer till mig, från J, som även filmat och fotograferat mig. Trots att jag är sur och introvert och vägrar ställa upp på allt för vidlyftiga filmprojekt från hans sida.

"Du är ju i alla fall ärlig." säger han.

Idag när jag, än en gång, håller ett nytt paket i handen, så känns det faktiskt lite mindre bittert. 

Och lite mer nöjt.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback