Jobb för brödfödan

Jag förärades besök av Elin och Saga ikväll, då vi även provade ut en ny sadel till Galishimo. Eftersom Galishimo blivit en snäll farbror så kunde Elin och Saga härja loss utan att jag behövde oroa mig över frakturer. Elin har galopperat runt som sjutton med honom, tills han blev alldeles svettig och anfådd, och Saga red också runt och skämde bort honom med klappar och pussar. Man ser verkligen att Galishimo trivs med att vara i centrum. Nu känns det inte alls konstigt att släppa upp en 14-åring som Saga på honom och låta henne leka runt. Han är ju så snäll han bara kan.

Men magen börjar bli rund på honom. Jag måste också börja lattja lite mer med honom. Som Elin gör. Galoppera med honom tills han blir alldeles trött. Jag ser ju att han gillar det. Han tycker att det är kul.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback