Sjuk

Jag har fått en eländig förkylning och måste sjukskriva mig från arbetet. Jag har handlat mat men nästan allt står kvar i en kasse i hallen. Jag orkar ingenting. Jag har flottigt hår och ser ut som skräp. Porerna i ansiktet är inflammerade och huden på andra ställen flagnar. Benvärk och huvudvärk och hela köret. Jag ser uppriktigt ut att ha sett mina bästa dagar. Och som vanligt så håller lägenheten på att dränkas av snytpapper.

Jag vill inte vara en dramadrottning men... snälla kan NÅGON komma hit och ge mig ett nackskott? Jag lämnar dörren olåst ifall någon känner sig manad att förkorta mitt lidande.


Alla har vi våra dåliga dagar...

Kommentarer

  1. Vi skulle eventuellt kunna lida ihop, drunkna i ett gemensamt berg av snorpapper...

    SvaraRadera
  2. Sant. Jag tror att kladdkaka har en helande effekt från förkylningar... vad tror du?

    SvaraRadera
  3. Allt med choklad är helande, hur lite man än känner smaken.. Och glass. Jag har ätit glass varje dag nu, gärna två, även om jag inte känner vad de smakar, så VET jag ju att de är goda, egentligen.. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback