Jag vältrar mig i självbelåtenhet

Under dagens ridpass så var två andra tjejer på ridbanan och galopperade en hel del. Galishimo blev lite ängslig av allt rusande så jag tog lite pauser och så tittade vi på hästarna som i full galopp susade förbi. Så det blev inte så mycket ridning för vår del. Mest miljöträning.

Efter ett tjejerna galopperat klart så frågade jag om de kunde ta det lugnt så jag och Galishimo kunde galoppera... vilket de gärna ställer upp på. På första försöket gör Galishimo direkt en lugn och fin fattning och bär mig i en stark och rund och långsam galopp runtom dem. Som en välskolad gentleman. Jag blev så stolt så jag började rodna. Jag lyckades hålla ett nonhalant pokerface i ungefär 20 minuter efteråt men sedan sprack allt och jag frågade de andra ryttarna:

"Såg ni hans GALOPP?! Va? Va? Vaa?!".

Det var DEN proffsiga imagen.... Jag vältrar mig i självbelåtenhet. Han är frisk! Jag rider honom! Och han sköter sig!!

Här kommer en gammal bild på oss när vi galopperar, men jag längtar efter nya bilder på oss i den nya sadeln! Den nya sitter så mycket bättre och mycket längre bak på ryggen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback