Han har ju bara en matte



Galishimo bjöd generöst på sig själv idag. Ibland glömmer jag att han är bara nyfyllda fem. Han är så klok. Mamma var med och filmade och fotograferade oss och bilderna stämde verkligen överens med min magkänsla. Nu ger han allt han har och gör sitt allra bästa. Det roligaste var ju när jag skulle testa galoppera på slutet.



Unghästen har fattat att matte är rädd och att hon håller fast i paniksnöret och knappt vågar styra. Så det är ju bäst att galoppera riktigt långsamt och kontrollerat. Riktigt. Långsamt. Jag började skratta när jag tittade på filmen. Han har inte en tanke på bus eller brall eller unghästfasoner. Han tog hand om mig. Här ska ingen matte tappas i marken. Han har ju bara en.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback