De små tingens gud

Lycka är att få säga:
"Ja, du får gärna klappa Galishimo. Han är JÄTTESNÄLL." till ett litet barn som glatt genast övergår till att peta Galishimo i näsan. Och Galishimo står där snällt och låter sig vänligt petas i näsan. Då pirrar det verkligen till i magen. Ett bra pirr.



Ridpasset gick toppenbra. Jag har en lite annorlunda rutin de dagar han verkligen är toppenfin. Om han gör allt rätt så avbryter jag passet efter 15-20 minuter och gör något annat med honom. Om han är så duktig och gör allt han kan, så finns det ingen anledning att nöta eller hitta på nya uppgifter till honom. Eller fortsätta att göra de rätta övningarna tills han blir muskeltrött och får en negativ känsla av rörelserna. Så vi avbröt allt och jag satt av. Jag lättade på sadelgjorden så den inte skulle klämma om magen, och så tog vi en promenad i skogen i stället. Jag brukar alltid vara väldigt noggrann med att han aldrig får stanna för att äta. Då får man ju en häst som resten av livet rycker efter buskar när man rider ute. Men nu var hjärtat svagt för honom. Väldigt svagt...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback