Höstrusk


Jag longerade Galishimo i höstrusket och tvingade honom att kliva över en markliggande bom igen. Detta gjorde han under stor dramatik och vånda. Jag fick tipset att höja hinderhöjden så att han kunde fokusera mer och inte tramsa över markliggande bommar, men jag tror inte min häst ljuger. Säger han att det är svårt så är det svårt. Punkt. Då gör jag om övningen tills han tycker att det är lätt. Det får ta ett år om så är fallet. Det spelar ingen roll. Jag har all tid i världen.

En tjej gick förbi med sin hund (stor vånda och dramatik för Galishimo) i hällregnet (stor vånda) när han sprang över den lilla markliggande bommen (vånda, ångest ect) i mörkret (ytterligare vånda) och jag kunde inte låta bli att med ett halvsnett leende konstatera för henne:
"Ja, så här kan man ju också spendera en sen fredagkväll...."

Sedan fick han äta hö och dricka vatten i boxen och torka upp och stoppas om i ett väldigt fluffigt vintertäcke som till och med skyddade halsen och sedan var han redo för att gå ut på lösdriften igen... På något sätt känns det som ett skönt sätt att avsluta arbetsveckan...

.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback