Märkvärdigt

"Är det någon som förtjänar en fin häst, så är det ju du." sa en stalltjej häromdagen.
"Du är ju alltid här och pysslar. Varje gång man kommer hit så står din bil på garageuppfarten." jag ler glatt och klappar Galishimo stolt. Hon fortsätter:
"Det roliga är ju att de dagar du inte rider honom så springer du ju tydligen runt med honom." skrattar hon och menar på tömkörningen.

Nu aktiverar jag ju inte Galishimo alla dagar i veckan, och en liten "tjockiskula" har han ju på magen, men det är ju kul att någon verkligen ser hur jag kämpar med honom. Att jag är värd att märka. Märk-värdig.

Och hon har ju rätt. Jag 'springer runt' med honom minst en gång i veckan...


På tisdagkvällen kom J och var som vanligt inte tomhänt.
"Har du ätit någon middag idag? Vill du ha lite kyckling?" frågade han och lade fram det på köksbänken. Ingen översvallande uppvaktning, men den där vardagliga omtanken  är just det som gör att jag trivs med honom. När han går, så ligger det kvarlämnat ett oöppnat paket kexchoklad på bordet också. Ibland behöver inte livet vara märkvärdigare än så.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback