Så lycklig. Och pank.

Galishimo har fått en ny sadel. Sprillans ny sadel. Perfekt utpassad av en professionell sadelutprovare. Han har också fått en speciell sadelgjord för tjockisar som inte glider in i armhålan utan håller sig på plats. Att rida i den nya sadeln kändes som en dröm. Jag kunde inte säga nej.

Jag. Kunde. Inte. Säga. Nej.

Nu måste jag leva på jordnötter i tre månaders tid. Jordnötter och vatten. Jag som lovade mig själv att inte kasta iväg några stora utgifter innan jag betalat av bilen. Nu står jag här. Utblottad och strålande lycklig. Det är såhär det ska kännas. Sadeln satte mig på plats också och fick mig i en rak och avspänd sits. Den följde smidigt med i varje rörelse. Att galoppera var inte läskigt. Ingenting var läskigt. Nu glider inga sadlar runt. Nu trycker inget. Nu klämmer inget.

Nu behöver jag inte tömköra honom för att skona hans rygg från dåliga sadlar längre. 

Nu börjar livet. Nu börjar den riktiga träningen... 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback