Positiv feedback och budgetfunderingar

 


Precis som jag hade på känn, så skulle reaktionerna bli positiva över mina tre rapporter som jag avslutat denna månad. Man kan ge varandra feedback i vårt datasystem och jag fick detta från en person i ledningen bara någon timme efter att jag lämnat in den mest krävande och omfattande rapporten. 

Nu blir det skiftande fokus i april, och under våren kommer mer att handla om att stötta chefer i att få några processer på pränt, och bara en större intern utredning som jag inte fått någon deadline på ännu. Får man ingen deadline så litar ledningen på att man gör det man ska och att det får ta den tid det tar, och det är ju väldigt skönt för arbetsmiljön. 

Det är jättekul att jobba nu! 

Jag har tittat på min ekonomi. Den är absolut inte dålig, men jag inser att jag kan behöva prioritera om lite, för att ekonomin ska bli ännu bättre långsiktigt. Jag tror jag behöver sluta klippa mig och färga håret på ett tag. Kanske räcker det att göra det två gånger per år. Jag kan göra det innan min semester, exempelvis. Eller om jag bara ska klippa det och låta bli att färga. 

Jag har börjat lägga undan 2000 kr/månaden till en nyare bil om ca 3-4 år, och hoppas min gamla bil fortsätter tuffa på fram tills dess. Då slipper jag ju ett billån och räntor på det. 

Sedan är ju frågan om jag ska försöka betala av lite mer av bostadslånet på min lilla etta. Jag har bara 148.000 kr kvar på det och nu är det 500 kronor avbetalning och 530 kronor ränta på lånet. Det skulle vara skönt att spara ihop lite och försöka få bort det lånet på några års sikt. 

...Men då har jag inte råd att spara ihop till en vagn till Ares. Men spelar det verkligen så stor roll när han troligen blir en fantastiskt fin ridhäst? Han går nog köra in om fyra år om det skulle vara så. Och jag har ju faktiskt en lite billigare vagn för inkörning så vi står inte vagnslösa. Den gamla inridningssadeln som han har just nu kändes väldigt bra att sitta i, och verkar även passa honom fint, så det blir ingen akut jakt på nya sadlar. Den har utbytbara koppjärn också, så den går ställa om i storlek när han växer. 

Jag är med andra ord ganska inspirerad att dra in lite på budgeten, och se om jag kan leva lite sparsammare under 2023. Om jag lyckas med det så kan det ju ge mig ett positivt utfall på några år. 

Vi får se hur det blir!  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet