Han är ju med mig

 


Jag skrev i förra inlägget att jag fått starkare band till Ares och att vi förstår varandra bra, och här är ett typiskt exempel på det. Jag tänkte inte på det förrän jag tittade på videon. Vi har en öppen ridbana som inte är stängd vid utgången. Mamma står och filmar. Sara står bredvid. Jag gör lite övningar med Ares utan ryttare på ryggen, vi tränar lite styrning och tygeltag. När jag tycker han är duktig så stannar jag honom, sedan släpper jag honom helt, går bakom honom och kliar honom lite bakom låret. 

Så min häst som inte fyllt tre år ännu, står lös på en öppen ridbana, utan att någon håller fast honom, och blir kliad på låret. Han går inte iväg. Han går inte ut. Han går inte till de andra på ridbanan. 

Jag såg inget konstigt med det när jag släppte tyglarna och gick bakom honom. Jag hade inte alls någon tanke på att det det kanske är oansvarigt att parkera honom lös. Tanken att han skulle gå ifrån mig fanns inte alls i mitt huvud. Det enda jag tänkte på var att det var dags att ge honom en paus och beröm. 

Han har ju visat mig hela dagen att han är med mig. 

Att det är jag och han. 

Såklart han inte går iväg om jag släpper honom...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet