Sista ritten innan julafton

Jag tog en sista lunchritt med Ebba och Rand innan julafton, vi red i lugn skritt och plumsade i nyfallen snö. Ebba hade julmössa på Rand som han bar med glädje och stolthet, och en stor orange sol tog sig lite kort över horisonten innan den snubblade ner igen.



"Vi kan ju springa fortare." sade Galishimo.
"Nej, vi ska inte springa fortare." sade jag.
"Sa du fortare?! Inga problem!" sa Galishimo.
"Nej, det sade jag inte!"
"Att du gjorde!"
"Ja okej jag sade det, men jag menade det inte."

"Vilket ord då?" frågade Galishimo.
"Fortare." sade jag.
"Okej! Jättebra idé!" sade Galishimo och ökade tempot.

Denna typ av dialog summerar ganska bra hur uteritten gick. Galishimo erbjöd högre tempo men var väldigt lydig. Ibland var han lite väl enträgen med sina erbjudanden och man fick inte vicka på tårna för att hålla värmen, eftersom det tolkades som en framåtdrivande hjälp.

Jag blev lite spänd i axlarna och orolig över att Galishimo skulle sprätta till, men han var jättefin. Det fanns verkligen inget att klaga på.



En annan sak jag inte klagar på är att den andra Ebba, som äger Måns, hade lagt en julklapp i mitt ridskåp; ett litet presentkort och choklad!
"Den här chokladen ska jag spara tills julafton, gud vad gott det ska bli!" tänkte jag överlyckligt.

Chokladen var i min ägo i lägenheten i ca 30 minuter innan jag öppnade den. "Lilla julafton" kallar jag det. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback