När de mörkaste dagarna känns ljusast


Jag och Björn åkte med Galishimo till ridhuset idag.
"Hur länge tror du vi rider idag?" frågade jag Björn skämtsamt.
"Det blir väl som vanligt, tills en av er bryter ihop." skämtade han tillbaka. Vilket inte brukar vara så långt ifrån sanningen.

Men ingen av oss bröt ihop idag.

Det känns verkligen som det fortsätter hända bra saker med Galishimo nu. Eller med mig. Galishimo är mycket mer avspänd och jag med. Det ser ljust ut. Till och med på årets mörkaste dagar. För första gången någonsin fick vi avsluta passet för att Galishimo verkade helt färdig av allt galopperande, inte för att jag var färdig med att rida honom. Vi tog ut svängarna och jag gjorde de övningar som jag tänkt. Vi använde i princip hela ridhuset och han spände nästan aldrig till, alls. Självklart fick han hicka vid något tillfälle när det knäppte i bomhuset, och min avlagda jacka vid ett hinder var ju lite spännande att runda, men annars var han lugn och trevlig.

Precis som det ska vara när man rider.

Jag tittar på kläder och funderar vad jag ska köpa mig själv i 39-års-present i januari.  Kanske denna Pikeur Florentine Jacka för 2,550 kronor eller...



...kanske en Goode Rider Glam Down Parka för 2097 kronor?! Dyra grejer och jag har insett att jag har finare kläder på stallet än på jobbet. Men det är ju fritiden man jobbar för!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback