Magisk julafton


Mamma och Sicko

Julaftonen spenderade jag med min mamma i Rentjärn. Vartannat år firar vi bara med varandra och har det lugnt och stillsamt. Detta är något som jag längtar efter väldigt mycket och man känner sig verkligen återhämtad och utvilad efter dessa jular. Under början av julaftonen har vi alltid en obligatorisk skidtur på ca 6-7 km med hundarna (bordercollien Coy och Sicko) och just i år var vädret magiskt. Solen tog sig precis upp över horisonten och kastade ett magiskt ljus över berget. Det var ca -10 grader men vi var välklädda och inte ens mobilbatteriet svek mig när jag fotograferade och filmade.





När man har fått vara med om en sådan naturupplevelse så behöver man inte så mycket mer. Men mamma gav mig presenter i form av ett jättefint underställ (det går åt lite underställ hos mig, jag bor i princip i dem hela vintrarna) och ett pussel som består av en bild på Galishimo.
"Gud vilket fint pussel." sade jag när jag fick det.
"...och du har hittat ett pussel på en häst som liknar Galishimo!" sade jag sedan.

Innan jag plötsligt brast ut i skratt och insåg att pusslet VAR på Galishimo. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback