Transportfix - däck

Igår visade jag transportens sommardäck för däckverkstaden och pratade med däcksnubben om däckkvaliteten. Jag har ju inte använt sommardäcken sedan transportköpet då jag inte haft pengar till det, och då jag dessutom inte visste om jag skulle åka någonstans över huvudtaget med araben under sommaren. Nu gick ju allt över förväntan för oss och Galishimo har lastats och åkt problemfritt hela året. Det har gått betydligt lättare, och blivit betydligt fler resor än vad jag förväntat mig!

Ett av sommardäcken hade punktering och var dessutom av annan storlek än de andra däcken. Två av däcken hade riktigt bra mönsterdjup och ett annat hade lite sämre. Så vi kom fram till att jag bara behöver köpa två nya däck, punkteringsdäcket och det slitna däcket. Skönt! Däckverkstaden tar in de dåliga däcken och sätter på dem i slutet på april, samtidigt som de byter däck på min bil och byter på transporten i samma veva. De förvarar dessutom alla åtta vinterdäck så jag får lite mer utrymme i mitt förråd. Det hela skulle gå på 2500 kronor. Det känns väldigt värt!

Förr-förra året kom jag inte längre än till att måla fälgarna...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet