Så nöjd över vikten! Hästens!


Jag har vilat från stallet idag och i stället tittat på bilderna som Elin fotograferade på oss tidigare denna månad. Galishimo är ju så otroligt fin i vikten nu! Han har varit rund nästan hela tiden jag ägt honom, men detta år har jag ju blivit tryggare med att ta honom på rejäla uteritter, och det ger ju verkligen resultat! Tyvärr har jag kommit av mig lite med uteritterna ett tag men jag ska sätta igång med dem snart!

Men det är så skönt att se honom lite smalare. Riskerna minskar för både fång och ledproblem. Han känns piggare att rida och jag vet att han vilar mer i hagen nu, i stället för att bli rastlös och fantisera ihop bus-streck med hagkompisarna.  Sedan har det ju försvunnit lite av hans ståtliga "överlinje" och lite muskler på rumpan, men frågan är hur mycket av de "musklerna" som i själva verket bara var väl placerat fett? Han känns åtminstone inte svag muskelmässigt när jag rider.


Nu hoppas jag bara att jag kan hålla i denna uteritts-trend under våren och sommaren så han fortsätter vara fin. Han är ju fortfarande inte plätt-lätt att rida ute, så jag ska förlåta mig själv om det blir pauser emellanåt. Vi är i alla fall åt rätt håll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet