Att ge travhästarna fingret... eller hoven.

Det är SÅ mycket roligare att rida Galishimo nu när han lugnat ned sig. Förra året promenerade jag och longerade jag honom en hel del, den här tiden, men i år så är det bara att tuta och köra. För några dagar sedan när jag red honom så blåste två travhästar förbi ridbanan, ca 150 meter bort. Galishimo brukar alltid bli väldigt stressad när de kommer. Svansen brukar bli en grisknorr och han brukar frusta och balanstrava, och med högljudda trumpetljud varna alla och envar för travhästarna. Och så har det ju varit de fyra år jag haft honom här. Varje vinter. Det brukar ta 15 minuter att lugna ned honom. I år tittar han inte ens på travhästarna. Han har ett viktigare uppdrag på ridbanan att genomföra. Han ger travhästarna fingret. Eller hoven. Travhästarna får hoven. De är inte viktiga längre.


Och så gör han jättesöta skänkelvikningar med småbenen. Det går lite vingligt och i varierande kvalitet men han anstränger sig verkligen. Jag är supernöjd!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet