Söndagsridning


Idag städade jag ordentligt hemma och kom mig iväg lite senare på stallet. Galishimo gnäggade när han såg mig och kom i glad trav till mig från hagen. Sedan gick vi ned på ridbanan och hade någon slags uppsluppen söndagsridning. Jag satte halvdana krav och berömde det mesta. Galishimo presterade halvbra, men med stor entusiasm eftersom han fick mycket beröm. Vi pillade på med galoppfattningar från skritt. De såg halvdana ut. Jag berömde helhjärtat och Galishimo gick all in. Må så vara att han råkade trava tre eller fyra steg innan han kom in i galoppen... eller sex eller åtta stegs trav emellan. Han fattade poängen och hade trevligt. Jag med. Jag tränade på att sitta ordentligt i sadeln och så tuffade vi på i en halvtimme. Sedan fick det vara. En halvtimmes fluffande får räcka. Det är ju söndag och allt.

Jag har kvar en halv äppelpaj med vaniljsås där hemma. I min nyskurade etta. Det ska vara gott att leva.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet