En riktigt bra födelsedag!

Jag fyller år idag och hade väl en liten känsla av vemod dagen innan. 36 år, ingen karl, ingen familj, ingen lust att skaffa karl och familj heller, hur blev jag en sådan outsider i Västerbotten av alla platser?! Oftast är jag väldigt nöjd över tillvaron men just när jag fyller år så kan jag få en liten känsla av att "jag-trodde-inte-jag-skulle-bo-i-en-etta-på-37-kvm-när-jag-fyllde-36".

Gissa om det gick över snabbt när solen bröt fram och bjöd på en gnistrande, magisk vinterdag?! Mamma och hennes Vorsteh Sicko kom på besök. Sicko var en vild hund men blev betydligt lamare efter en åthutning av mig. Sicko förtjänade denna åthutning. Han kom (i något ystert tonårsutbrott) på den briljanta idén att testa om han var alfahannen i gruppen genom att kissmärka min gitarr... Jag kan säga så här, vi kom alla överens om att han inte var alfahannen. Inte idag heller. Han var en liten lort som fick dra in snoppen och ligga stilla och skämmas i ett hörn. Gitarren lär bli okissad för all framtid. Vad är det med hannar och detta viftande med snoppar? Hur som helst...

Vi åkte till stallet, alla tre (en betydligt mer skamsen än de två andra) och så snart jag drog in den kalla, fräscha vinterluften i näsan så kändes det toppen. Det är ju det här jag lever för. Att vara utomhus. Att röra på mig. Att ha djur omkring mig. Till och med Sicko, även en dag som denna. Att se solen. Att känna snön knarra under skorna. Detta är verkligen värt något. Det är många som missar det. Galishimo var smashing! Så positiv och lyhörd och snäll.

Till och med mamma red lite på slutet och travade även en hel del. Jag har tyvärr inga bilder på det eftersom jag var tvungen att leda Galishimo så han inte skulle få vinterfeelings och trava iväg för snabbt med henne.



Och ja, även Sicko fick avsluta dagen med en lång promenad i snön med en massa bus. Och han fick kissmärka precis vad han ville under promenaden...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet