500 kronor senare...

Efter 500 kronor och lite självömkande så har jag nu beställt följande produkter:

Gummiboots att trä på Galishimos bakhovar. Billiga. Enkla. Borde funka för framtiden. Å ena sidan känner jag mig dum i huvudet som inte köpt dem tidigare. Å andra sidan har Galishimo haft broddar i fyra år utan att trampa sig i hagen, så... ja. Man lär sig så länge man lever.


Här är den stora och lite dyrare investeringen. En broddplatta som heter HipHoof. Den ska tydligen underlätta när man skruvar loss och fast broddar. Den fungerar som en skiftnyckel när man vrider loss broddar och den kan även rensa ur broddhålen när man ska sätta fast broddar igen och så har den små "broddhål" där man kan fästa broddarna man tagit lös eller satt fast så de inte protesterar och rullar iväg och har sig.  Sådär obstinat som runda föremål brukar bete sig. Jag måste ändå lära mig brodda på och av honom om vi ska åka transport oftare i framtiden.



Av outgrundliga skäl som jag själv inte förstår så underlättar det för mig att denna broddplatta är rosa. 


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet