Ganska hög lägstanivå

Idag har jag ägnat dagen åt vila, så Galishimo fick stå i sin hage och leva vildhästliv (han var ute i 90 minuter igår så han dör inte). Jag har tvättat kläder och ätit äppelpaj med vaniljsås och lyssnat på en ljudbok och småslumrat. Men de här vilodagarna är ändå lite mer aktiva än tidigare vilodagar. Man kan säga att jag har väldigt hög lägstanivå, förmodligen för att jag vilar oftare och tidigare, förut vilade jag bara när det var absolut nödvändigt och jag var helt utmattad. Men nu vilar jag oftare även när jag inte är lika trött. Jag vill ju hålla hela livet. Både kroppen och själen måste hålla.


Jag har även tecknat idag. Det blev en älg som håller på att fenja av sig hornen, eller vad det nu heter. Det är så vackert, dramatiskt, dekadent och groteskt när det hänger skinn och kött från älgkronan. Som Västerbottens variant av Game of thrones.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet