Konsten att göra en Mug Cake



Jag försökte mig på att göra en Mug Cake. Det är ju en pytteliten kaka som man kan tillaga i microvågsugnen. Perfekt för en tjej som jag som lever ensam.

Min ständiga chattkompis David föreslog att jag skulle redogöra mitt kommande misslyckande här på bloggen. Nu använde han inte ord som "misslyckande" eller liknande. Han peppade mig men antydde lite om det välkända fenomenet att saker kan se mycket godare ut på bild än vad de gör i verkligheten. Jag förstod inte vad han pratade om. Om jag följde receptet EXAKT så borde det ju någorlunda likna bilden. Tänkte jag.

Jag vet inte hur exakt det blev...






Jag kan ju tillägga att det inte blev så gott heller. Det smakade gröt med bär i. Som jag äter varje morgon. Utan mixer och en massa extratjafs. Det såg inte så gott ut heller. Kanske för att jag hade lite mörkare fiberberikade havregryn också.. det kan ha påverkat...

Jaja, jag försökte åtminstone... 

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet