Han SKA vara jobbig

Förutom de fula såren på fötterna och på insidan låret så är Galishimo nu helt återställd och haltar inte längre. Ett tydligt friskhetstecken är ju att han blir understimulerad och jobbig att hantera. Då vet man med säkerhet att han mår kanonbra. I morgon börjar jag rida honom som vanligt.


.
Arkivbild

Jag insåg för någon dag sedan hur jag utvecklats som hästägare på några år. För två år sedan såg Galishimo ut så här, som på bilden ovan, och jag kände mig väldigt osäker. Varför var han stressad? Kände han sig inte trygg? Kommer han någonsin att sluta bralla? Mår han bra? Sänder jag ut fel signaler till honom? Har jag ett dåligt ledarskap?


Arkivbild

Och nu, två år senare, kan jag säga på rak arm: Han har högt med energi, han är ganska otrygg, han kommer alltid att vara högenergisk på vintern och det har absolut ingenting med mig att göra. Absolut inget. Var glad över att hästjäveln är frisk, hade jag velat säga till Katarina år 2015. Och sedan hade jag sagt

"Han kan behöva en timmes uppvärmning ibland, innan han kan jobba. Han är sådan. Ge honom det. det är han värd." 

Galishimo nu i Januari 2017

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet