Visst kan han!


Efter gårdagens utbrott när jag skulle träna backning, så hade jag ganska låga förväntningar på Galishimo. Övningen var ju ny och jag har inte krävt att han ska backa så kontrollerat förut som nu. Men Galishimo hade sovit på saken och förmodligen finulat lite för sig själv under frukosten, för idag gick det betydligt bättre. Inga utbrott och mer tygelkontakt än innan. Han är så ambitiös, det får vara värt lite snedtändningar när han inte förstår vad jag vill.

Här är förresten i filmsnutt från i helgen då vi började träna på att backa. Ja ni ser ju att jag inte hade tygelkontakt och då var det lite svårt att kontrollera honom. Å andra sidan så vill jag inte kräva allt av honom på en gång. Först räcker det med att han backar. Men det här får vi ju bättre ordning på!
 
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback