En dålig förlorare

"Okej. Hänger du med Galishimo?"
"Jajjemen!"
"Nu blir det svårare. Är du redo?!"
"Absolut!"


"Okej. Steg ett är att du ska sänka huvudet när jag vibrerar lite med tygeln. Det kan du redan."
"Japp! Skitenkelt."
"Okej. Steg två är att du ska stanna när jag kramar tygeln och lutar mig lite bakåt. Det kan du."
"Piece of cake. Skitenkelt."
"Ja. Nu ska jag alltså krama tygeln och även krama med benet."
"Eh... backa? Det är det du vill?"
"Ja, fast nu höjer du huvudet så nu vibrerar jag lite med tygeln men driver ändå."
"Men då ska vi ju framåt?"
"Nej. Bakåt."
"Sidvärtes?"
"Nej. Bakåt."
"Men förihelvete. Bestäm dig någon gång. Nu driver du ju!!!"
"Bakåt."
"Men du kramar ju inte tygeln du vibrerar med den..."
"För att du ska sänka huvudet och gå bakåt."
"Men då skulle du ju krama tygeln."
"Du ska ändå bakåt."


"Men skit på dig jävla skitmatte jag blir så jävla less!!"
"Baaakåt"
"Jag stegrar nu! Nu gör jag det!!"
"Nej det gör du inte."
"Du är fan aldrig nöjd. Aldrig nöjd! Man gör sitt jävla bästa och du är aldrig nöjd och ska alltid göra något nytt obegripligt. Jag är så himla less. Du är så himla dålig!!"


"Nu gjorde du rätt!"

"VA?! MEN DET STRIDER MOT ALLT SUNT FÖRNUFT. MEN FÖR I HELVETE KLIV AV NÅGON GÅNG!!"


"Duktig häst. Vad du kan."

"DU, DET DÄR GÖR DU INTE OM, FATTAR DU DET? VAD VAR DET DÄR FÖR TRAMS!?! HÄR KÄMPAR MAN FÖR ATT VARA EN SNÄLL HÄST FÖR DIG, OCH MAN FÅR INGET TILLBAKA. GÖR INTE OM DET! JAG MENAR ALLVAR!!"


"Du kommer över det. Du brukar komma över det. Puss på dig."


,





Kommentarer

  1. Jobbig situation men i alla fall väldigt rolig läsning. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är en tröst: Ju sämre det går, ju mer underhållande läsning... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback