Avdelningen Snytpapper

Jag har blivit förkyld och varit sängliggandes mesta tiden av lördagen. Att vara förkyld nu för tiden är inte detsamma som när jag var förkyld förut. Numera matas jag regelbundet med älggryta och kokt skalad potatis som Per gjort åt mig. Det tog tydligen flera timmar att puttra ihop. Men inte blir jag gladare för det. Nädå. Och jag vill minsann inte vara ensam att lida. Det borde andra också göra. Och min lilla häst. Hur ska han klara sig utan mig? Hur ska det gå? Va? Det finns ingen glädje och lycka i livet längre. Allt kommer att sluta med katastrof. Man behöver bara slå på nyheterna. Människor som springer omkring och dödar varandra och har sig. Och nu bytte dom rantandet och dödandet från Syrien till Paris.

Det finns ingen konstruktiv kraft bakom en förkylning. Det finns ingen konstruktiv kraft med att döda varandra heller men ibland orkar man inte se den stora bilden och zoomar hellre in till Avdelningen Snytpapper. Jag kan inte komma på något bättre att göra än ligga under en filt hemma hos Per och se på zombiefilmer och grymta om världens undergång. Det går ju inte göra så mycket åt det heller.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback