Man tar ledigt för att rida och...

Jag tar ledigt för att rida och är förstås krasslig på min lediga dag. Jag orkade inte rida honom igår och jag orkar inte rida honom idag. Hovslagaren har gett honom nya vinterpjuck och Galishimo var på ovanligt dåligt humör och undrade om det inte gick sparka av sig den där tjuriga gubben som höll fast fötterna på honom. Sedan märker jag att när Galishimo hör ljudet av skiftnyckeln när den drar åt broddarna så får man snart ställa ned foten och då kan man ju sprattla alldeles, alldeles extra så det inte råder några tveksamheter om vad han faktiskt vill. Gud vad jag är glad att samma hovslagare stått ut med honom i fyra år!

Sedan har jag köpt ett täcke, glömde kolla modellen men tror det var ett Amigo Mio Navy/burgundy enligt nedan. Så då kan han strutta runt i det och se snygg ut när han storögt berättar för hästkompisarna om alla övergrepp han blivit utsatt för av hovslagaren.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback