Fem månaders galoppträning

Jag har tittat igenom bilder från galoppträningen med Galishimo och reflekterat lite över den. Jag har tittat på några klipp från juni till november. Till att börja med har jag från början medvetet långa tyglar och lång och låg form i början för att han ska sträcka sig framåt och runda ryggen. Det ser ju inte så tjusigt ut, särskilt inte i kombination med att jag inte följer med så bra i sadeln. Men syftet var att han skulle få lite magmuskler och orka hålla upp ryggen när jag väl kortade tyglarna och rätade upp mig. Jag ville inte att han skulle svanka med ryggen som en hängbro, vilket brukar vara ett vanligt problem med just araber, och det gör han ju inte nu när jag kortar honom. Så det känns ju kul att det verkar stämma.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback