Blåsigt men bra


Blåsten skapade en Pigg Hest på uteritterna idag och jag blev lite feg och sammanbiten emellanåt. Per följde med som moraliskt stöd. När det blåser i rumpan på Galishimo så får han fnatt och när det torra gräset prasslar i dikeskanterna så skyggar han. Om solen dessutom skiner så dyker ju även den där förbaskade skuggan upp som ständigt förföljer honom, som en enträgen ärkefiende. Blåsten mullrade genom skogspartierna och ven mellan araböronen. Jag satt av några gånger men var snabbt uppe i sadeln igen. Jag har ju föreställningen om att han ska sticka iväg för mig, börja bocka, och dra hem när han blir riktigt spänd, men han verkar ändå vara precis lika lydig som alltid. Det blir bara lite ryck,  accelarationer, och hopp och duckningar. Men inga problem i övrigt. Jag börjar i alla fall vänja mig!

Dont wish you had a better horse
- wish you were a better rider!
Galishimo i blåsten i april...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback