Nästan en storlek smalare


 Galishimo fortsätter gå ned i vikt. Och folket gladdes. Han ligger nu stadigt på sjätte hålen på sadelgjorden. Och folket jublade. Han har nu övergått till sitt berömda vintertemperament vilket innebär att han temporärt är nipprig och överenergisk och trippar runt utan vett, sans eller kontroll den första tiden (20 minutrarna) innan man kommit igång att rida honom. Det passade sig mindre bra just idag då min mamma kom på besök för att beundra våra framsteg. För en amatör så kan ju framstegen ha tett sig obefintliga. Men mamma är duktig på att låta glatt imponerad. Och mitt magont och min panik som jag haft i tre år över det berömda nipprandet, är numera förminskat till ett missbelåtet mutter över att tvingas rida på en sprattelgubbe. Men man växer in i det. Det går långsamt. Men man blir bättre. Och nu när han dessutom är en storlek smalare så ser han ju lite sportigare ut också när han nipprar runt. Och inte bara tokig, menar jag.

Sedan visade vi vår berömda Never-Ending-Backning, då Galishimo glatt backar i rask takt och jag skriker "PTROOO!" och "STANNA!" även kompletterat med ett par "HALLÅ!?" till hästen. Men har man en ambitiös häst, så har man en ambitiös häst. Så är det bara. Och mamman jublade. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback