I morgon fyller jag 31

I morgon fyller jag 31 år och blir som vanligt lite nostalgisk. Jag börjar tänka på det här med ålder och att bli äldre, vad det innebär för mig. En stor fördel med att bli äldre är att jag släpper kontrollen mer och blir lite tryggare. Exempelvis så är det inte lika viktigt för mig att gifta mig eller vara i fysisk toppform. Livet handlar inte om yttre attribut utan om meningsfulla relationer. Relationen till Per, till mig själv och till de människor jag omger mig med. Där ligger själva russinen i kakan.

För varje år som går så blir jag mer självsäker och ger mig mer entusiastiskt in i mitt arbete. För fem år sedan så kände jag mig orolig för att inte räcka till inom mitt arbete, men nu vet jag vad jag går för och litar på mig själv. Sedan märker jag hur jag alltmer dras till personer som verkligen inspirerar mig, både på arbete och fritid, och detta påverkar min personliga utveckling otroligt mycket.

Eventuellt har jag blivit något lösare i hullet och kanske har tuttarna sjunkit någon centimeter sedan jag var 25. Men det är lätt att åtgärda: Man släcker bara lampan.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet