Bad Horse Day

Födelsedagen till ära så bad jag Per ta några fina foton på mig och Galishimo. Det gick sådär. Galishimo hade en Bad Horse Day.

Och tro mig. Den var riktigt dålig.

Men jag ska faktiskt inte skylla på hästen. Förut gick jag på promenad med honom tre gånger i veckan, ca 4-5 km varje gång. Nu har han knappt långpromenerat alls på flera veckor, på grund av kylan, mörkret och att jag ägnat mig åt inridning och tömkörningsträning. Denna häst behöver inte bara mental stimulans. Han är full som en kruthink med energi och behöver motioneras.

Galo gör sig redo för ett känguru-hopp. Kolla vinkeln på bakhasorna.
Och jag är redo att hålla fast honom.  


"Alltså, vi är INTE vänner. Vad fan flinar du åt? Du är inte min MAMMA, du ska fan inte tala om för mig vad jag ska göra!"



Galo känner sig kränkt och vill adopteras av Svenska Hästars Värn
som tar hand om hästar som det är synd om.


"Alltså. Petar du mig med spöet en gång till. Alltså EN gång till och jag LOVAR dig att du DÖR! Fattar du! Ge fan i att peta på mig med spöet!"




"Tro inte att vi är vänner va. Jag ska äta upp din jävla mössa. Det ska du ha klart för dig..."


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet