Bra grabbar

Idag fortsatte jag med mitt koncept om att jobba ensam med min häst. Vi gick ensamma på en långpromenad och mötte flera bilar, en bil med släp, två hundar, två stavgångare och såg dessutom en skoter och en traktor. För utomstående kan det verka märkligt att jag räknar upp dessa företeelser men i hästögon är samtliga av dessa möten motsvarande en utmaning i "Fear Factor" och det är ännu läskigare om man som en ung häst tvingas gå först när utmaningarna kommer. Men han var otroligt modig och positiv och skötte sig fint. Öronen var framåt och han lydde glatt minsta lilla vink. Det såg nästan ut som om han förnöjt viftade på svansen ibland... Så jag kunde i godan ro njuta av det magiska vinterlandskapet och leka med mobilen. Vilken kanondag!




Kvällen avslutades med min mosters mans 60-års-kalas. Per mötte modigt kända och okända släktingar, och höll ställningarna. Han kan verkligen få människor att le. Jag har alltså två grabbar som jág inte kan vara annat än stolt över!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet